PC-innlevering juni 2019

Klikk på overskriften for viktig informasjon om PC-innlevering før sommerferien.

laptop_lite - Klikk for stort bilde

Les nøye! Kontaktlærere skal minne elevene på å lese denne eposten!

Informasjon om innlevering av PC.
Innlevering av skole-PC vil skje i kantinen eller inne på IT-Kontoret.
Det er drop-in hele skoledagen (08:00-15:15).
Vi starter innlevering 3. Juni, siste frist for innlevering er 20. Juni.

Siste frist for innlevering.
Siste frist for innlevering, er siste frist for innlevering.
Utstyr som ikke er blitt innlevert til fristen faktureres i henhold til utlånsavtale.
 
Dette må du gjøre FØR du leverer:
Det er viktig at du fjerner alle klistremerker som ikke hører til skolen fra maskinen, pass på at den ser ren og pen ut før du leverer maskinen.
Vi kommer ikke til å ta imot maskiner som har andre klistremerker enn skolens, eller som er skittene. Normal bruksslitasje er greit.
Trenger du hjelp til å fjerne klistremerker som sitter godt, eller fjerne limrester kan vi hjelpe deg med dette på IT-Avdelingen. Ikke prøv å skrape bort noe selv hvis du ikke får det vekk.

Tøm sekken for søppel og verdisaker.
Vi tar ikke imot sekker som er fulle av søppel eller annet juggel.
 
Lader skal ligge i en av sidelommene på sekken.
Dette er for at den ikke skal legge press på skjermen under transport/lagring.
 
Du må levere PC, lader og sekk samlet.
Dersom du ikke har lader eller sekk må du kjøpe dette i administrasjonen, ta med kvitteringen for kjøpet ned til IT-Avdelingen, så får du ny lader eller sekk utlevert.
Ny lader koster 200kr.
Ny sekk koster 300kr.
 
Har du ødelagt sekk, må du bytte denne på IT-Avdelingen før du leverer. Bytte av sekk koster ingenting.
Bytte av defekt lader koster heller ingenting.
 
ETTER AT DU HAR LEVERT FRA DEG UTSTYRET ER DET IKKE MULIG Å FÅ DET HENTET UT IGJEN.
Gjenglemte gjenstander i sekker vil bli sett på som tapt etter at utstyret er innlevert. Vi går ikke over sekkene i sommerferien.
All data på maskinen vil bli slettet i sommerferien. Du står selv ansvarlig for å ta sikker kopi av dette.
Avgangselever får ikke beholde epost, hjemmekatalog eller Office 365.
Elever står selv ansvarlig for sikkerhetskopi av innhold i hjemmekatalog og i Office 365.
Har du minnepenn/privat sky og trenger hjelp til å overføre data, kom til oss i god tid før innlevering.
 

Dette må du gjøre ETTER at du har levert:
Pass veldig godt på kvitteringen din! Dette er det ENESTE beviset på at du har levert inn utstyret ditt.
Skulle du få en ufortjent faktura er det viktig at du har denne kvitteringen. Kvitteringen er ditt ansvar.
 
Mvh

IT-Avdelingen